onsdag 23. februar 2011

Anmeldelse: Halo av Alexandra Adornetto

Halo av Alexandra Adornetto


Lest: Februar 2011
Språk: Engelsk


ISBN13: 9780312656263
496 sider

Bak på boka: (tatt fra Goodreads)
Three angels- Gabriel, the warrior; Ivy, the healer; and Bethany, the youngest and most human- are sent by Heaven to bring good to a world falling under the influence of darkness. They must work hard to conceal their luminous glow, superhuman powers, and, most dangerous of all, their wings, all the while avoiding all human attachments.

Then Bethany meets Xavier Woods, and neither of them is able to resist the attraction between them. Gabriel and Ivy do everything in their power to intervene, but the bond between Xavier and Bethany seems too strong.

The angel’s mission is urgent, and dark forces are threatenin
g. Will love ruin Bethany or save her?

Kort om selve historien:
Det handler om 3 engler som kommer til jorden for og skape fred. Hovedpersonen er den unge engelen Beth. Og det er hennes første gang på jorden, så hun er ikke like flink som sine søskene, til og tilvenne seg og holde seg i bakgrunnen.
Men da hun starter på high school, blir hun nysgjerrig og venner seg til menneske livet. Kanskje litt for mye. Og komme til og gjennomgå mange av de menneskelige hverdags ting. Så som fester, venner, gutter og kjærester osv.. Men hvordan er det når man har en kjempe stor hemmelighet, som ingen må vite..

Min mening:
Må innrømme denne boken ikke levde helt opp til forventningene mine.. Jeg var så begeistra jeg bare måtte lese den, med en gang.. Kjempe bra som underholdning, men må innrømme den ikke ga meg så mye mer end det.

Det var vanskelig og leve seg inn i boka. For det første var den speciel fordi hovedpersonen var en engel som forelsket seg i en gutt, mens i andre bøker pleier det være omvendt. Vet ikke om grunnen til jeg ikke likte den er at jeg ikke kunne leve meg ordentlig inn i hovedpersonen. Men virker rart, for leser jo fantasy hele tiden. Så tror bare generelt den manglet litt ekstra..

Har i hvertfall gitt den 3 ut av 6 stjerner.. Så den er sånn middels. Angrer ikke jeg leste den, men vil nok ikke lese den igjen heller. Men må innrømme det var bra underholdning.

Kommer nok også til og lese fortsettelsene. For er spent på hva hun vil med bøkene, for så langt skjedde det egentlig ikke så stort. Men siden hun skal skrive en triologi, må det jo nesten være mere i historien.. I hope.. Får finne ut av det :P

Sjekk også:

- Legg til på bokelskere
- Les om og legg til på Goodreads

Dette er første boka i en triologi, skrevet av den bare 18 årig forfatteren Alexandra Adornetto.

Bok 2 utkommer August 2011 og skal hete Hades.
Bok 3 utkommer i 2012 og skal hete Heaven.


Har du lest denne? Og hva syntes du? Del gjerne link til din egen anmeldelse. Så vi får flere syn på saken ;)


~MoonStar~

1 kommentar:

  1. Bra anmeldelse. Elsker omslaget til boken! Synd at den ikke levde helt opp til forventningene...

    SvarSlett