tirsdag 8. februar 2011

Anmeldelse: Book of Tomorrow av Cecelia Ahern

Dagbok fra i morgen av
Cecelia Ahern

Orginal titel: The Book of Tomorrow
Lest: Januar 2011
Språk: Dansk
Oversatt av: Ninna Brenøe

ca 373 sider

Bak på boka:
Da 17 årige Tamaras far dør og etterlater en dyp gjeld, må hun sammen med sin mor flytte hjem til sin onkel og tante, som bor i en liten landsby.
Mens moren lukker seg inne i sin sorg, er Tamara overlatt til seg selv og sin kjedsomhet og lengsel etter Dublin.

Men da hun i den lokale bokbussen låner en gammel, lær-bundet bok med lås på, begynner det og skje uventede ting. Tamaras liv endrer seg for evig, når hun finner ut av hva boken gjemmer..


Kort om selve historien:
Tamara var en ung populær jente i Dublin, med gode venninner. Fikk alt hun pekte på og bodde i et kjempe hus. Helt til faren døde og hun måtte flytte til landsbyen med sin mor. For og bo midlertidig hos sin onkel og tante.

Tamara´s mor låser seg inne i dyp sorg på rommet sitt. Så Tamara er overlatt til seg selv. Hun eier intet og kjenner ingen. En dag kommer bokbussen og hun blir kjent med den unge fyren som kjører bokbussen. Hun får låne en stor lær-bundet bok som er låst. Tamara liker egentlig ikke bøker men hun gjør hva hun kan for og få den stor boken åpnet, så hun kan finne ut av hva som er inni.
Når hun får den åpen er overraskelsen stor. Og ting hun ikke trodde var mulig. Blir plutselig mulig. Og mange mysterier blir løst og alt forandrer seg..

Min mening:
Jeg ville virkelig elske denne boka, for coveret er helt fantastisk xD I know.. Dårlig grunn.. Men sånn hadde jeg det. Men dessverre var ikke helheten helt bra nok for meg.
Boka var bra den, men noe inne i meg sier at jeg vare vil gi den 3,5 ut av 6 stjerner.

Dette fordi jeg flere ganger tok meg selv i og tenke. Hvis jeg legger fra meg boka nå, så gjør det egentlig ikke noe om jeg ikke får den lest ferdig. Og nei det er ikke en bra tanke og få poppende i huet mens du sitter og leser. Og den kom dessverre litt for mange ganger.
Men da jeg så kom til slutten ble alt plutselig mega spennende, men det holder liksom ikke helt at det kun er slutten som er spennende, for meg.

Alt i alt var boken skrevet ganske godt. Veldig beskrivende og Tamara´s tanker hele vegen igjennom. Både på emnet og om alt mulig annet inni mellom :P Det eneste den manglet var bare litt mysterie, spenning mitt i heile veien :P

Men tror man burde lese den selv. Ettersom jeg har forstått det som om hun er en ganske bra forfatter. Men har ikke selv lest noen av de andre bøkene hennes. Men må bok sjekke ut PS: I Love you. Som jeg har bare sett masse positiv respons på.

Sjekk også:
- Legg den til eller les om på Goodreads
- Legg til på bokelskere


Og som dere nok har skjønt så var det vanskelig og rate denne, for noe sa meg den ikke fortjente så mye, men samtidig så tok jeg meg selv i mange ganger etter på og tenke på historien osv.. Så jah.. Les og finn ut ;) Vet ikke helt om denne anmeldelsen viser hva jeg syntes, for vet ikke helt hva jeg syntes xD


Har du lest denne? Og hva syntes du? Del gjerne link til din egen anmeldelse. Så vi får flere syn på saken ;)


~MoonStar~

1 kommentar: