onsdag 4. januar 2012

Anmeldelse: Embody av Jamie Magee

Embody av Jamie Magee

Om Boka:
Embody er andre boka i Insight serien, skrevet av Jamie Magee.
Denne boka utkom sommeren 2011. Mens første boka Insight ble utgitt i 2010. Mens tredje boka utkom November 2011, og heter Image.
Den er grunnen til jeg har lest disse bøkene. Da jeg fikk alle 3 i Ebok format for og være med i Blog Tourén pÃ¥ min engelske fantasyblogg :) 


Har du ikke lest første boka Insight enda, burde du gjøre det, før du leser videre.

Ca. 310 sider lang

Lest: November 2011
Språk: Engelsk

Bak på Boka: (fra Goodreads)
Not many Scorpio’s are known for their patience, and Willow Haywood is no different. Her only desire is to love Landen Chambers and redeem the lost souls of Esterious, but the path to that desire is long, dark and dangerous...
Before Willow’s life had a chance to balance the sudden revelations and grief she had to endure to get to Chara a disturbing discovery is made. A photo, one that shows Willow blissfully embracing the flawless image of Drake Blakeshire; giving her not only proof that she had lived before, but that she had loved him.
Running away from the memory of Drake’s hypnotizing touch, and the prophecy set before her seemed like the logical thing to do. That is, until a dark dream reignites her passion to save the hopeless dimension of Esterious. Willow struggles to find patience – to learn everything she needs to know before she faces Drake again, but her eagerness is dangerous and one step in the wrong direction takes everything and everyone away from her – the only way to survive this trial is for Willow to remember who she is and what she really wants out of this life. The question is….can she do that?


Handlingen:
Vi fortsetter og følge Willow og Landen, i sitt liv, sammen med resten av familien.
De fortsetter og utvikle kreftene sine og lerer hele tiden nye ting om fortiden, fremtiden og hva alt går ut på. Samtidig kommer Drake tilbake. Willow kommer nerme Drake, og ting ser ut til og forandre seg.
Hvem er den eneste ene for Willow. Drake? Landen?
Og hva er hele historien bak kreftene, profetien? osv. Finner de løsningen de søker...

Min Mening:
Igjen.. Likte jeg historien :) Denne var ikke like eventyr aktig som den første. Landen og Willow hadde et mere normalt forhold. De diskuterte faktisk og alt var ikke sol og fine dager. De diskuterte, kranglet og hadde hemmligheter. Hvilket gjorde det mye mere troværdig og normalt. For det er jo ting vi alle kjenner fra den virkelige verdenen. Hvor det i motsetning i første boka var ihhh og åhh.. alt så bra, eventyr aktig.. Likte den nye twisten :) For hun har klart og ikke overdrive eventyr delen :) Det var akkuratt passe.

Også var det Drake da.. Yeap.. Endelig kom det mere Drake, som ønsket. :) Jeg begynnte virkelig og like ham i denne boka, og syntes ikke det var nok av ham i 1éren. Men samtidig må jeg innrømme jeg satt med mixet følelser.. Jeg ble så grepet av boka at jeg faktisk satt og ble nervøs, om det nå var det rette, selvom jeg fikk det som jeg ønsket xD Innvikla. Les boka ;) Så finner du ut av det :P hehe

Boka var så godt skrevet at jeg ble grepet inn og merket jeg til tider ble irritert og forvirret og ikke visste hva jeg skulle gjøre xD Så jeg kan ikke annet en gi denne boka 5 ut av 6 stjerner :)



På en måte savnet jeg litt eventyr historien som var i begynnelsen, men samtidig må historien også utvikle seg og det må skje noe. Så likte måten hun løste det på :) Selvom alle elsker eventyr med happy ending. Men dette er en serie som visst nok skulle bli på rundt 10 bøker. Så er nok lenge til jeg får en happy ending. Men i mens vil jeg nyte noen gode lese stunder med mye spenning og kjærlighet :)

Kan nesten ikke vente med og se hva som skal skje i 3éren. Desverre funket ikke formatet jeg fikk på ebok leseren, så kommer nok til og kjøpe den. For vil ikke gå glipp av fortsettelsen.

Jeg kan virkelig forestille meg denne serien bli til film. For mens jeg leste den kunne jeg se alt foran meg i hode. Og tror det kunne blitt en kjempe bra og magisk film :)

Sjekk ogsÃ¥: 
- Legg til eller les om på Goodreads
- Forfatterens hjemmeside
- Serieens Fanside på Facebook
- Min anmeldelse av bok 1
- Min anmeldelse av bok 3 (kommer senere)


Har du lest denne boka? Eller den første i serien?
Eller har du planlagt eller lyst til og lese dem :) Hva syntes du om dem??

Hvis du ikke har, så burde du :) Du burde ikke gå glipp av denne boka ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar