tirsdag 12. juli 2011

Anmeldelse: Oh, my Gods av Tera Lynn Childs

Oh, my Gods av Tera Lynn Childs


Om boka:
Dette er første boken i en serie på bare 2 bøker, ved samme navnet Oh, my Gods, som er skrevet av forfatteren Tera Lynn Childs. Hun er også kjent for sin populære havfrue bok Forgive my Fins.
Andre boken i serien Oh, my Gods heter Goddess Boot Camp.
Den første boken ble utgitt i 2008 og den andre i 2009.
Begge bøkene er basert på gresk mytologi og skrevet på en chick litt. relatert måte :)

ISBN13: 9780525479420
224 sider

Lest: Juni 2011
Språk: Engelsk

Bak på boka: (Fra Goodreads)
A modern girl´s comedic odyssey in a school filled with the descendants of Greek gods.

When Phoebe´s mom returns from Greece with a new husband and moves them to an island in the Aegean, Phoebe´s plans for her senior year and track season are ancient history. Now she must attend the uberexclusive academy, where admission depends on pedigree, namely, ancestry from Zeus, Hera, and other Greek gods. That´s right, they´re real, not myth, and their teen descendants are like the classical heroes´supersmart and superbeautiful with a few superpowers. And now they´re on her track team! Armed only with her Nikes and the will to win, Phoebe races to find her place among the gods.


Handlingen:
Denne er om en ung tenårings jente som heter Phoebe. Hun har alltid drømt om og gå på det samme Universitetet som sine to beste venninner. Og løpe i profesjonelle konkurranser.
Hun elsker og løpe og nyter hvert eneste minutt når hun gjør det. Hun er på vei til og vinne det legatet hun alltid har drømt om, når moren kommer hjem og avslører en stor hemmelighet.
Moren har akkurat vært i Grekenland, og ble forlovet mens hun var vekk. Og hun har besluttet at de nå skal flytte til Grekenland og bo hos hennes nye mann. Og Phoebe må med.
Denne planen passer ikke så godt for Phoebe, siden alle hennes planer og drømmer går i vasken. I stede for og studere med sine veninner og konkurrere, er hun nå strandet på en øy i Grekenland, med sin så kalte nye familie.
Ikke nok med det så viser det seg at hennes nye stefar også er rektor på den nye skolen og stesøsteren, kan sammenlignes med den onde stesøster i Askepott.
Men da hun endelig tror hun vil overleve og har funnet en måte og slippe vekk, kommer det nye overraskelser.
Alle på skolen hennes viser seg og være etterkommere av Greske guder og har superkrefter.
Hvordan kan man overleve det? Snakk om og være anderledes og ikke passe inn.
Ikke nok med hun er et nytt sted, på den andre siden av planeten, vekk fra vennene sine. Men nå har alle andre også superkrefter. :S Hvordan vil hun overleve det?...

Min mening:
Jeg likte denne boken kjempe godt :) Det var en søt bok. Jeg elsker chick litt og jeg elsker paranormal, greske guder og superkrefter :P Så dette er jo bare en helt fantastisk miks av alt det jeg elsker :)
Boken var lettlest og godt skrevet og fort lest. Og da jeg var ferdig med boken kun jeg kun tenke. Damn.. Hvorfor har jeg ikke fortsettelsen, for jeg bare måtte lese mere xD Så 2éren ble bestilt med en gang :P hehe

Jeg har valgt og gi denne boka 5 ut av 6 stjerner
Grunnen til boken ikke fikk 6 stjerner er: Vel jah... Vet faktisk ikke akkurat nå. Men bare følte at det kunne har vært noe mere, men jeg vet ikke hva akkurat nå.
Den inneholder familie drama, romanse, vennskap osv. Ting som man som regel alltid kan relatere seg litt til. I motsetning inneholder den ikke så mye action action. Men det gjorde i grunn ikke noe for denne boken, den funket bra uten :)
Du fulgte bare hovedpersonen og følte at du var henne. Og skulle overleve i en ny verden :)
Så hvis du liker bøker hvor du følger livet demmes. Og du liker chick litt, guder/gudinner, da er dette en bok for deg ;)


Sjekk også:
- Les om og legg til på Goodreads
- Legg til på Bokelskere
- Anmeldelse av bok 2 (kommer senere)
- Forfatterens hjemmeside
- Anmeldelse av 2 små historier (kommer senere)

Har du lest denne boken? Eller noen av de andre?

Jeg har akkurat bestilt Goddess Boot Camp, Forgive my Fins og pre-ordered Sweet Venom alle bøkene av samme forfatter :)

Jeg har også funnet to små historier, fra denne serien. Som jeg leste den andre dagen :) Anmeldelse av dem kommer en annen dag :)

~MoonStar~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar