onsdag 18. mai 2011

News: Selvangivelse

Jeg ble tagget til og svare på disse spørrsmålene av Rufsetufsa fra I Bokhylla.
Normalt skriver jeg ikke om annet en bøker på denne siden. Men hvem jeg er som person skildrer jo litt hvilken type bøker jeg leser :P Så derfor syntes jeg det kunne være veldig gøy og gjøre litt uten om det vanlige :) Så here it goes :D

Reglene er som følger:

  1. Lenk til den som ga deg prisen.
  2. Besvar spørsmålene.
  3. Gi prisen videre til ti bloggere.

Hvorfor startet du å blogge?
Først og fremst så startet jeg fordi jeg ville holde styr på hvilke bøker jeg har. Og dele det med andre. + Jeg har en ganske dårlig hukommelse. Så det og skrive anmeldelser, gjør at jeg bedre husker hva jeg har lest og hva jeg syntes om bøkene. Og det at man så kan se at andre faktisk leser det man skriver og kommenterer, gjør det jo straks enda moro og blogge og anmelde :D

Hvilke blogger følger du?
Jeg følger mest engelske fantasy relaterte bokblogger. Da det er den sjangren jeg leser mest av :) Så de jeg først og fremst sjekker er
:
Unputdownable books
Pure Imagnination
Miss Page Turners City og Books
iLive, iLaugh, iLove Books
Pages of Forbidden Love
Once upon a Quote

+ jeg leser en del norske også. Som blir dem jeg tagger på denne posten. Så de kan dere sjekke ut nederst i innlegget :)

Og ellers er det masse blogger under profilen min dere kan sjekke ut.

Favorittmakeupmerke?
Hmm.. makeup er ikke akkurat min sterke side.. Altså bruker da sminke. Mascara.. men vet ikke hvor mye det teller som sminke. Og der pleier jeg bare ta den som ser nogen lunde best ut til billigst pris xD hehe

Favoritt klesmerke?
Digger klesmerket Hot Miami Styles. Men har ikke klær i det, da det er amerikansk og litt dyrt. Ellers går jeg i mest Gina Tricot og H&M. De billig merkene :P hehe
Pengene går liksom først og fremst til bøker :P hehe
Men går jo ikke i filler for det. Kjøper bare når ting er satt på tilbud :)

Ditt må- ha makeup – produkt?
Mascara.. Etter som det er det eneste jeg bruker.. Og jeg ser trøtt ut.. Hvis jeg ikke bruker det :( hehe

Favorittfarge?
Spørs på humøret.. Men først og fremst liker jeg jo jente farger som rosa og lilla :)
Men tenker man i klær så går jeg mye med brunt, grønt og svart også. Bortsett fra om sommeren hvor jeg noen ganger er ganske farge rik med pink, gul, turkis osv :)

Parfyme?
Liker best Christina Aguilera parfymene. 2 av de i hvertfall :P Aner ikke hva de presis heter. hehe
Igjen ikke helt min sterke side. Så får som regel i gave av søsteren min eller noe hehe

Favorittfilm?
Uhh.. film serier, you name it. I love them all <3 hehe

Elsker i sær paranormale, fantasy relaterte film og serier :)
Komedie, Action, Disney, Skrekkfilmer, Jentefilmer. Jeg ser litt av alt :)
Favoritten for tiden er nok Avatar :)

Hvilket land vil du besøke og hvorfor?
Åhh.. nummer et er Afrika. Må til Afrika. Planen er og ta en periode der nede og jobbe med dyr eller noe. Skal i hvertfall ned ditt og se Elefanter :) Før eller siden. Pluss jeg drømmer om og reise til Australia og se alle de spesielle dyrene de har der :) Generelt vil jeg bare gjerne jorda rundt og se alle dyr. For og gjøre det kort :P hehe

Still og besvar det siste spørsmålet selv: Jeg gjør som de forgje og bruker dette spørsmålet: Fritidsaktivitet?
Liker og være kreativ. Men får dessverre ikke gjort nok kreativt. Ender alltid med og sitte foran TV og se serier eller lese bøker :) Hvilket også er koslig :P hehe Men vet ikke helt om det teller som fritidsaktivitet hehe

Men fant også på et spørsmål selv egentlig. Hva er dine fremtidsplaner?
Syntes alltid det er moro og lese om andres fremtidsplaner og derfor legger jeg til dette spørsmålet :P
Selv har planen min alltid være og lese biologi og studere og jobbe med dyr :) Spesielt elefanter har vært en drøm. Men fins ikke mange av de på bygda i Telemark xD hehe Så har jo noen andre ideer i baklomma, som fx. jobbe i barnehage eller være dagmamma.
Men først og fremst og det har det alltid vært. Er drømmen og få seg et småbruk med litt dyr. Og selvfølgelig en liten familie :P hehe
Uhh.. and not forget.. Et eget rom med bøker :P Hvem drømmer vel ikke om det xD

Jeg sender spørsmålene videre til: De norske bloggene jeg følger :)
Bokelskerinnen, Cathrines Fantasider, Elins bok og filmverden, Flukten fra virkeligheten, Marias bokblogg, Meg og mine bøker, Vestlandets leirgjøk.


Så sjekk ut bloggene demmes :) Selv om du ikke likte svarene mine xD hehe Kobling

2 kommentarer:

  1. Takk for at du sendte den videre til meg da:) Synes du kom med fine svar jeg:)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for tag! Men jeg kommer nok ikke til å svare på spørsmålene selv i og med at jeg ikke skriver om meg personlig på bloggen min. Takk uansett ;)

    SvarSlett