tirsdag 17. mai 2011

Anmeldelse: The Twisted Tale of Stormy Gale av Christine Bell

The Twisted Tale of Stormy Gale
av Christine Bell



Boka:
Dette er en kort historie som bare er 89 sider lang.
Historien er skrevet av Christine Bell, som også går under forfatter navnet Chloe Cole. Hun skriver for det meste erotisk romanse bøker.
Akkurat denne boken tror jeg bare har utkommet på Ebook, så vidt jeg vet.
Og den ble utgitt April 2011

En stor takk til forlaget Carina Press, som gav meg tillatelse til og lese denne via. Netgalley.
Virkelig takknemlig for det, da dette var en av de bøkene jeg aller helst ville lese av alle bøkene på Netgalley :P Siden det var med og reise i tid og det har jeg aldri vært bort i og lese om før :P

Lest: April 2011
Språk: Engelsk

Bak på boka: (from Goodreads)
I'm a time pirate—born in 1810, now a 21st-century woman. I travel through time trying to right wrongs without disrupting the fragile balance between what is and what can never be.

That's why it's vital that I go to 1836 and find the man who conned my brother out of his Time Travel Mechanism as quickly as possible. If the technology falls into the wrong hands, it could change the world as we know it. The notorious Duke of Leister definitely qualifies as the wrong hands. An amateur scientist of the slightly mad variety, he's bound to figure out how to use the TTM sooner rather than later.

I knew this wouldn't be easy. But I wasn't counting on him being as sexy as hell. Or winding up chained to his bed…


Handlingen:
Handler om to søsken som kan reise i tida. Hovedpersonen er en ung kvinne som reiser sammen med sin bror Bacon. Bacon har mistet tidsmaskin tingen sin, i et spill poker. Så Dorothy, hovedpersonen, som er Bacon´s storesøster må hjelpe til og få maskinga tilbake. Tilbake fra den gale Duken. (aner ikke hva en Duke heter på norsk :S ) Men hvem er denne Duke?
Viser seg Dorothy har møtt ham før og det gjør jo alt litt mere innviklet enn som så.
Vil hun klare og få maskina tilbake til sin rettmessig eier. Eller blir hun fanget i feil tidssone.

Min mening:
Jeg likte denne boken. Jeg tror det er veldig vanskelig og skrive så korte historier. Men denne inneholdt alt, en start, en slutt og var spennende hele veien igjennom. Denne bok er nok beregnet til voksne. Første gang jeg leste den hadde jeg litt vanskelig med og få med meg ting, da språket var litt vanskelig og jeg var litt trøtt. Oppdaget nemlig at jeg var på side 39, men hadde ingen anelse om hva jeg hadde lest. Men heldigvis ga jeg det en ekstra sjanse. Startet forfra og leste den igjen, når jeg var mere våken. Og det er jeg jaggu glad jeg gjorde, for jeg ble ikke skuffet.
Så denne boken anbefaler jeg at man nok skal være litt god i engelsk for og kunne lese og selvfølgelig i våken tilstand :P For og få 100% ut av den :)
For 2 gang jeg leste den, hvor jeg var mine fulle 5. Kunne jeg nesten ikke legge fra meg boka. Måtte jo bare vite hvordan hun ville klare og lure seg unna problemene underveis :D
Derfor har jeg gitt denne boken 5 ut av 6 stjerner.


Den er interessant og inneholder så mye, til bare og være 89 sider. Det er family bånd, Kjærlighets historie, Litt erotik (men veldig minimalt), reising i tid osv.
Du får vite om ting som skjedde i fortiden og du får en slutning, som forteller hva som skjer i fremtiden. Hvilket gjør du får med alt. Og dette på så liten plass. Godt klart :)

Sjekk også:
- Legg til og les om på Goodreads
- Legg til på Bokelskere
- Forfatterens hjemmeside
- Teaser

Jeg ser i hvertfall frem til en fortsettelse :) Og håper det ikke går alt for lenge, før det kommer.
Det var ganske godt og variere litt og endelig lese en kort bok. :)
Og vil uten tvil sjekke ut andre bøker av denne forfatteren, når jeg får tid :)

Har du lest denne boken? Hva syntes du? :)
Eller har du lest noen av de andre bøkene hennes? Noen forslag til hvilke jeg burde sjekke?

~MoonStar~

1 kommentar: