mandag 11. april 2011

Anmeldelse: Rosario + Vampire vol.1

Rosario + Vampire vol. 1



Om boka:
Skrevet og tegnet av Akihisa Ikeda.
Utgitt 3 Juni 2008 (første gang i 2004)
192 sider
1 boka i en serie på 10 bøker i alt, i sesong 1.

Lest: Mars 2011
Språk: Engelsk

Fra Goodreads:
All-around average teenager Tsukune can't get accepted to any high school save one...but on his first day he finds the rest of the student body doesn't appear average at all. Best of all, the cutest girl on campus can't wait to fling her arms around his neck! Wait a sec'--are those her teeth around his neck too...? Tsukune's going to have one heck of a hickey when he gets home from Monster High! But does he have a chance in H E double hockey sticks of raising his grades at a school where the turf war isn't between the jocks and the nerds but the vampires and the werewolves?

LESSON ONE: VAMPIRES QUIZ 1 WHAT'S THE BEST COURSE OF ACTION WHEN A PERT CLASSMATE ATTEMPTS TO SNACK ON YOUR JUGULAR?

a. Run for your life and the sanctity of your soul

b. Invite her out for a strawberry soda, heavy on the syrup

c. Scream like a boy and hide in the principal's office

d. Let her have a few sips while you check out her spectacular quadriceps

Min Mening
Likte denne manga boka bra. Den var lettlest og fort gjort :)
Det var litt humor, eller rar humor som jeg likte. Så jeg satt og små flirte til den. Men nok fordi tingene var så overdrevet at du bare tenkte haha jaja..
Men likte at den var overdrevet. Og du visste liksom ikke hva som ville skje. Det skjedde hele tiden noe nytt og kom nye folk til. Dette ble da også litt forvirrende da det ble faktisk litt mye i så en liten lettlest bok.
Valgte derfor og gi den 4 ut av 6 stjerner.


Gleder meg til og se hvordan historien utvikler seg og om det blir lettere og holder styr på folk i historien. Da det er det som trakk litt ned. Pluss at jeg ikke fikk den der fornemmelsen med at jeg kunne leve meg inn i hovedrollene. Men bra underholdning. Og har allerede kjøpt de neste 4 :) Fantastisk flott tegnet. Elsker den typen manga tegninger :) Og den har jo litt av alt. Havfruer, Varulver, Vampyrer er noen av dem vi har møtt inntil videre :) Det liker jeg, som den fantasy entusiasten jeg er :D

Sjekk også:
- Les om og legg til på Goodreads
- Legg til på bokelskere
- Anmeldelse av bok 2 (kommer snart)

Har du lest denne serien?? Hva syntes du?
Og liker du i det hele tatt manga og anime? Og hvorfor :)

~MoonStar~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar