tirsdag 17. april 2012

Anmeldelse: Pandemonium av Lauren Oliver

Pandemonium av Lauren Oliver

Om Boka: 
Dette er andre boka i Delirium trilogien av Lauren Oliver. 
Første boka het Delirium (2011). Og må leses før denne, for at man får noe ut av historien.
Pandemonium ble utgitt i Februar 2012. Mens tredje og siste boka er forventet i Februar 2013 og skal hete Requiem.
I serien er det også en novelle som heter Hana (2012), som kan kjøpes som Ebok.

Lauren Oliver er også kjent for barneboka si Liesl & Po.
Eller den andre ungdomsboken hennes Before I Fall.
Mens i 2014 er hun forventet og debutere med sin første voksen bok, som skal hete Rooms.

ISBN13: 9780061978067
375 sider

Lest: April 2012
Språk: Engelsk

Bak på Boka: (Fra Goodreads)
I’m pushing aside the memory of my nightmare,
pushing aside thoughts of Alex,
pushing aside thoughts of Hana and my old school,
push,
push,
push,
like Raven taught me to do.
The old life is dead.
But the old Lena is dead too.
I buried her.
I left her beyond a fence,
behind a wall of smoke and flame.

Lauren Oliver delivers an electrifying follow-up to her acclaimed New York Times bestseller, Delirium. This riveting, brilliant novel crackles with the fire of fierce defiance, forbidden romance, and the sparks of a revolution about to ignite.


Handlingen:
I denne boken hopper vi mellom og følge Lena hvor forgje bok sluttet og annet hvert kapitell i nåtid, som er en stund etter på. Får ikke vite presis når tidsmessig.
Lena er nå i the Wilds, som de kaller det. Og må prøve og overleve og bli vant til alle forandringene i livet, uten Alex sin hjelp.
Mens senere i historien (som i boken er nåtid) Lever hun et undercover liv i en ny by sammen med noen andre, som heller ikke har fått kuren.
Uansett tidsrom, sÃ¥ mÃ¥ man kjempe for overleve og ikke og bli oppdaget, nÃ¥r man lever et u-kurert liv. 
Vil hun klare og holde alt hemmelig. Klarer hun og tilpasse seg det nye livet sitt, etter og ha vokst opp i en streng tilrettelagt verden, frem til nå.

Min Mening: 
Wow.. OMG :) MÃ¥tte bare si de :P Denne boka er sÃ¥ mye bedre en den første :) 
En ting jeg ikke likte med den første var at den var litt treig, og ikke mye skjedde. 
Mens i denne boka skjer det stort set noe hele tiden :) Og den er full av action og spenning :D
Du blir kjent med nye karakterer, samtidig som du følger Lena i sitt nye liv. 

Jeg vil helst ikke inn i detaljer. For vil ikke ødelegge lese stemninga for de som ikke har lest den, ved og avsløre for mye. SÃ¥ vil bare anbefale de som har lest Delirium, om at de mÃ¥ lese Pandemonium, det blir bare bedre ;) Og de som ikke har lest noen av dem. Hold ut igjennom Delirium, for du mÃ¥ fÃ¥ med deg Pandemonium ;) 
Gleder meg som et lite barn pÃ¥ juleaften, til og lese 3éren, for og se hva som skjer. 
For herre gud for en slutt :D NÃ¥ kan alt skje :O 
Valgte og gi denne boka en stor 5 ut av 6 stjerner



Sjekk ogsÃ¥: 
- Legg til eller les om på Goodreads
- Min anmeldelse av bok 1
- Min anmeldelse av bok 3 (kommer i fremtiden)
- Min anmeldelse av Hana (kommer senere)
- Forfatterens hjemmeside

Hva syntes du om Delirium bøkene? Og har du lest noen av de andre bøkene hennes? Likte du dem?

Selv har jeg Liesl & Po stående på hylla, tenkte jeg skulle lese den til sommer. + jeg lånte Before I Fall av en veninne, så den skal også leses til sommer :) Og kommer nok muligvis til og investere i Hana eboken også :P Nå som jeg først er i gang xD hehe

1 kommentar:

  1. Denne skal jeg lese på et eller annet tidspunkt, har den i bokhylla mi. Jeg likte den første, og forventer egentlig at den neste er bra også. Fin anmeldelse. :)

    SvarSlett