mandag 3. januar 2011

Anmeldelse: Den Utvalgte av P.C Cast

Den Utvalgte av P.C Cast


Orginal Titel: Divine by Mistake

Lest: Desember 2010

Språk: Norsk

Oversatt av: Mona Berge

ISBN 978-82-317-0670-0

445 sider


Kort om selve historien:
Den handler om en helt almindelig 35 år gammel Engelsk lærer som heter Sharron Parker som er ute og kjøre en tur. Hun kommer forbi en auktion hvor hun finner en fantastisk vase. Da hun kjører fra stedet igjen kommer det er fryktelig uvær. Og da hun igjen våkner er hun i Partholon, en ny verden. Dimensjonalt med den virkelig verden.

Hun har byttet plass med denne verdenens yppersteprestinne og guden Eponas utvalgte. Og skal nå tråd inn i denne stilling så godt som mulig. Som starter med et arrangert ekteskap. Etter fulgt av redde verden fra nogen fryktelig mørke vesner so

m er ute på og drepe alle.

Hvordan kan hun klare denne utfordringen :)


Min mening:
En helt utrolig fantastisk bok. En av mine favoritter. Gir den uten tvil 6/6 stjerner :)

Denne boken var spennende og morro på en gang helt fra begynnelse til slutt.. Jeg både lo og gråt igjennom hele boken. Og husker ikke når jeg sist har hat en så god fornemmelse når jeg har lest en bok :) Har sikkert sett ut som en idiot der jeg har sitti på jobb og lest i resepsjonen og ledd høyt xD

Den er full av spenning og man har lyst til og lese videre for og vite hva som skjer, samtidig som den er full av humor fordi man hører Sharrons indre tanker :)

Denne boken burde leses :)


Sjekk også:


Har du lest denne.Hva syntes du? Evt. del link til anmeldelse :)


~MoonStar~

5 kommentarer:

  1. Fin anmeldelse :D Denne høres spennende ut!

    SvarSlett
  2. Jepp.. Du burde lese den :) Blei skikkelig posetivt overraska :D

    SvarSlett
  3. Noe som er veldig trist, er at hvis du går inn på

    http://minbokverden.blogspot.com/2010/11/poison-study-yelena-zaltana-novel.html

    Så ser du at det er noe galt med den norske boken til P.C. Cast, det er coveret til en helt annen serie og en helt annen forfatter!
    Så noe har gått galt her. Har sendt mail til forlagget for Norge, men de har ennå ikke svart meg!!

    Slik ser egentlig serien ut i

    http://pccast.net/divineseries.html#

    SvarSlett
  4. Jeg vet det.. De har brukt coveret fra Poison Study serien av Maria V.Snyder
    Ganske rart.. Si i fra når du får svar da :) Nysgjerrig på hva de har og si.. Har undra meg mye over det.. Om de har måtte betale en formue eller det er en feil osv.. hehe

    SvarSlett
  5. hihi... det skal jeg gjøre :)

    SvarSlett