mandag 17. januar 2011

Anmeldelse: By Midnight av Mia James

By Midnight - A Ravenwood Mystery
by Mia James


Lest: January 2011
Språk: English

(ISBN13: 9780575095526)
436 sider

Bak på boka:
HIGHGATE.
MURDER.
VAMPIRES.

SURVIVING SCHOOL
HAS NEVER
BEEN SO TOUGH


Kort om selve historien:
April Dunen flytter med sin familie fra Edinburgh til London. Hun begynner på en ny skole som heter Ravenwood. Dette er en speciel skole for specielt begavede unge og unge med rike forelder, som har betalt barna sine inn på en plass på skolen. Altså de som satser på og skulle inn på de store Universitetene.
Men når de ankommer den nye byen begynner det og skje rare ting. Mord Og April oplever mysteriske dialoger fra folk, hun ikke forstår hva betyr. Noe blir skjult for April. Men hva er det som er så hemmelig.
Med hjelp fra sin nye venn Caro og sin gamle venninne Fee. Prøver de og finne ut av hva som egentlig foregår i Ravenwood og hvordan alt henger sammen.


Min mening:
Det er fryktelig vanskelig og ikke fortelle om hva som skjer i selve historien.. Men skal ikke avsløre noe. Da dere bare må lese denne boken. Den er veldig bra og man kan nesten ikke legge den fra seg :) Jeg ble slukt inn i historien fra begynnelsen. Og den var bare fantastisk fordi den var så hemmelighetsfull og tingene aldri ble avslørt, så man måtte bare lese videre, til man fant ut av hva som egentlig skjedde. Det var det som gjorde den kjempe bra. Ting var åpenlyse så man sitter og tenker så skjønn det da. Og gjetter på ting. Men de skriver aldri i løpet av boken at sånn var det, så man fortsetter og lese til man finner ut av om det man trodde egentlig var det som skjedde. Og forbered deg på og bli overrasket :)

Jeg gir denne boka 5,5 ut av 6


Eneste grunn til jeg ikke gir den 6. Er fordi den til tider minnet meg litt om Fallen. Og til veldig få tider irriterte den meg at jeg kom til og tenke på enten Fallen eller Twilight. Men det ødela ikke hele helheten. Men det må trekke litt ned for det :P

Litt av grunnen til den ikke får 6 er også at jeg til tider irriterte meg over hovedpersonen hehe Over at hun ikke oppfanget tingene like fort som meg. Dette er jo både positivt og negativt. For det fikk meg jo til og lese videre fordi jeg måtte bare vite når det gikk opp for henne, så jeg leste og leste :P


Sjekk også:
- Legg til på bokelskere
- Legg til/les om på Goodreads
- Bokas hjemmeside
- Anmeldelse av Bok 2 - Darkness Falls (kommer i fremtiden)
- Nysgjerrig på By Midnight


Litt ekstra info:
Mia James som er navnet på forfatteren er egentlig et dekke navn for et par. Parret heter i virkeligheten John Perry og Jasmina Perry. Og denne boken er deres debuterende bok sammen. Mens de visst hver for seg har skrevet andre bøker.
Bok 2 i serien heter Darkness Falls, har jeg sett noen steder (husker ikke hvor) og skulle gjerne utkomme en gang i Mai :D Gleder meg.

Hvis man ønsker denne boken i paperback utkommer den en gang i Februar 2011, som jo er snart :) Men ellers kan man få den i hardback.


Har du lest denne boken.? Og hva syntes du.
Hvis du har anmeldt den på din blogg. Er du mere en velkommen til og kommentere med et link til din blogg :)


~MoonStar~

5 kommentarer:

  1. Hei!

    Nå har jeg lest flere positive omtaler av denne boka, så nå setter jeg den på ønskelista mi :-)

    SvarSlett
  2. Høres bra ut:) Jeg har tenkt å lese den når jeg får tid, he he har så mange bøker jeg må lese ut før jeg kan kjøpe meg noe nytt lesestoff:) Har en ulempe med å kjøpe så mange bøker om gangen:)

    SvarSlett
  3. siljeblomst: Høres ut som en god plan :) Jeg blei positivt overrasket over denne boken.. Og coveret er kjempe kult :)

    Elin: haha jah.. det er den.
    Men uff den problemstillinga kjenner jeg alt for godt.. Sier til meg selv nå må jeg stoppe og shoppe for skal jo også rekke og lese bøkene.. Men klarer ikke la være.. For det er så mange bra bøker og vil bare gjerne eie alle sammen xD Så der er du ikke alene ;)

    SvarSlett
  4. Så bra du likte den! :D Eg på den andre side, likte den ikke like godt. Den ble rett og slett for langtekkelig og litt brukt. Smaken er som baken, uansett :P

    SvarSlett
  5. hehe jah :P Det er den vel.. Så min er bra og din dårlig ;) :P haha

    Neida.. Synn du ikkje likte den.. Men heldigvis er det masse andre bra bøker der ute du sikkert vil like. Men er enig med deg.. Den var litt langtrukken til tider..

    SvarSlett